HYVÄÄ UUTTA VUOTTA 2013!

Viime aikoina on tapahtunut vaikka mitä, mutta ei vaan oikeen ole jaksanut tehdä mitään ylimääräistä kun on unirytmi ollu ihan sekaisin.

Teneriffalla olen käynyt kolme kertaa jo, ja tarvii sanoa, että tuli kyllä kova ikävä sille saarelle. Siellä on niin paljon tuttuja, ja ihana kuulla, että muakin on kaivattu. Joka kerta lähdin pala kurkussa kotiin sieltä. Asuin kaikki kerrat mummin ja ukin kämpillä, ja heitäkin oli ihana nähdä. Olen jotenkin oppinut arvostamaan ihan hassuja pikku juttuja tässä elämässä. Oli esimerkiksi ihana kattoa kun mummi ja ukki, molemmat 70+ v, pelasivat skipboa ihan täyttä häkää monien monien ystäviensä kanssa, joita heillä teneriffalla on. Välillä käytiin suomibaarissa laulamassa karaokea ja välillä he olivat juomassa viiniä ja pelaamassa korttia ystäviensä kämpillä. Ihanaa kun noinkin vanhat ihmiset vieläkin elää elämäänsä ihan täysillä!  Mulla on maailman parhaat isovanhemmat <3

Ekalla kerralla kävin katsastamassa meidän firman teneriffan lukaalit ja sen jälkeen työkaveri vei mut syömään sushia. Elämäni ensimäiset sushit, mutta ei missään nimessä viimeiset. Ravintola oli ihan merenrannalla, ja sielläkin vaan kattelin ympärilleni, ja totesin kuinka onnekas olen. Kesämekko päällä merenranta ravintolassa joulukuussa, hyvässä seurassa, tyytyväinen työhönsä ja elämä hymyilee muutenkin.

Joulu ja uusivuosi meni myöskin Tenellä perheen parissa. Jouluaatto oltiin ihan perheen kesken enon hotellilla, syötiin, juotiin ja nautittiin. Ihanan rauhallinen joulu.

Uutena vuotena oltiin Tenerife WOK ravintolassa isolla porukalla, oli enoni tuttuja ja tuttujen tuttuja jne. Taaskin syötiin ja juotiin hyvin. Ruoka oli todella hyvää, ja tyhjensinkin nuudeli- ja sushilaarit. Näin myös pitkästä aikaa serkkujani (siis niitä jotka asuu Tenellä). Herranjestas miten lapset kasvaa nopeasti! Oli myös ihan erillaista nähdä heitä tällä kertaa, kun nyt uskalsin jopa puhua heidän kanssaan espanjaa, ennen ei olla puhuttu keskenämme lainkaan. Ruokailun jälkeen jatkoimme pienemmällö porukalla Los Cristianosin rantaan kattelemaan raketteja ja puolenyön jälkeen muut päättivätkin mennä jo untenmaille, mutta minä jatkoin vielä Scandi Bariin moikkaamaan entistä pomoani (olin siis viime vuonna siellä työharjoittelussa) ja tuttujani. Oli ihana nähdä heitä kaikkia ja rupesinkin haikeana muistelemaan sitä aikaa kun olin siellä viime vuonna. Silloin oli kaikki vielä niin toisin. Joka tapauksessa, jatkoin sieltä sitten vielä rantsulle moikkaamaan vanhaa työkaveriani (työskenneltiin yhdessä neljö vuotta sitten Teneriffalla). Hän oli siellä ison kaveriporukkansa kanssa (iso lauma italialaisia) ja jatkettiinkin kaikki yhdessä tanssimaan salsaa. Lue: muut tanssis, minä en. Tai kyllä mutkin pakotettiin tanssimaan kerran, mutta siihen se sit jäikin, mä en nimittäin osaa tanssia latino tansseja vaikka kuinka haluiaisin. Hauskaa oli, ilta venyi aamuyöhön, ja päädyinkin kaverin sohvalle nukkumaan, kun ei aamuviideltä viitsinyt ilmestyä mummin ja ukin oven taakse koputtelemaan.

Seuraavana päivänä kävin hakemassa kenkäni Scandista (kyllä, kävelin loppuillan paljain varpain kun olin taas valinnut epämukavimmat korkkarit jalkaani) ja samalla näin kaveriani johon tutustuin viime vuonna ollessani siellä harjoittelussa. Käytiin sillon paljon ulkona juhlimassa Annien kanssa, ja nyt vuotta myöhemmin hänellä on ihana pieni vauveli hoidettavanaan, niin ne asiat vaan muuttuu. Oli ihana nähdä hänet niin onnellisena ja olenkin varma, että hänestä tulee todella hyvä äiti.

Uusia tuttavuuksiakin sain siis Teneriffalla, ja se ei auta tätä ikävää lainkaan. Tekisi mieli joka vapaapäivänä käydä siellä, mutta ei viitsi maksella lentolippuja joka viikko, ja noi reissut on raskaitakin. Vaikka lento kestääkin vain 30 min, ni mulla kestää kuitenkin päälle 5 tuntia päästä kotoota mummin kämpille ja päinvastoin.